Labels

Insight 14 Apr 17

Start from 01 Jan 2017 I written in both Indonesian and English. Please scroll down for English. Enjoy your reading!


Wah, sudah lama banget ya saya vakum dari menulis.
Ternyata memasuki semester akhir perkuliahan itu lebih sibuk, ya!
Saat ini saya lagi sibuk bikin skripsi. #CurhatDadakan

Sebenarnya banyak banget point yang saya dapatkan selama satu setengah bulan belakangan ini. Niatnya mau ditulis, tapi sibuk bikin proposal skripsi sampe tengah malam, akhirnya batal nulis.
Bagaimana dengan waktu lainnya selama 24 jam? Well, jujur aja, keasikan main game!
Sampai saya merasa 1 game itu uda mulai jadi berhala bagi saya. Haha.

Yes, berhala tidak selalu tentang allah lain, tapi segala sesuatu yang menyita perhatian kamu sampai kamu seakan kehilangan kendali atas hidupmu (pikiran, perasaan, waktu, uang, perhatian, dll).

Saya rangkum saja apa yang sudah saya dapat selama satu setengah bulan ini:
1. Keluargamu itu jauh lebih penting dari hal lain di dunia ini dan betapa pentingnya komunikasi yang baik (penyampaina pesan)
Well, ini sudah bukan hal yang aneh, semua juga sudah mengerti.
Lalu kenapa saya jadikan salah 1 poin dari apa yang saya pelajari?
Karena saya belajar bahwa saya seringkali salah paham saat saudara saya seakan mencampuri urusan saya dan seakan ingin mengendalikan hidup saya.

Ternyata, seringkali yang jadi kendala adalah komunikasi yang tidak baik. Penyampaian yang kurang tepat atas sesuatu hal yang sesungguhnya baik, membuat saya tidak mudah menerima masukan.
Akhirrnya, saat seorang teman saya menyampaikan hal yang sama namun dengan cara yang berbeda, saya baru memahami dan bisa menerimanya.

Dan saya juga tersentuh saat keluarga saya banyak berkorban untuk menolong saya, tanpa saya minta. Puji Tuhan. Pasti Tuhan juga yang menggerakkan hati mereka untuk menolong saya.

Saya hanya bertekad, suatu hari saya harus bisa membantu mereka. Timbal balik.

2. Apapun yang terjadi dalam hidupmu, semua adalah bagian dari rencana yang indah.
Yes, it is true!
Saat saya melihat seseorang yang usianya lebih tua dari saya, dan saya menyadari antara saya dan dia BANYAK sekali kesamaan, saya sempat berpikir "seandainya saya tidak berhenti dan tetap bertingkah seperti saya beberapa tahun yang lalu, harusnya sekarang saya seperti dia"
Awalnya saya melihat bahwa orang tersebut sangat kuat, menarik dan bijaksana.
Sendainya saya tidak berubah saat mendengar nasehat orang lain, seharusnya saya seperti dia.
Akhirnya? Saya jadi tahu bagaimana kehidupan sesungguhnya orang tersebut dan saya berbalik menjadi bersyukur bahwa saya berubah dan tidak bertumbuh seperti orang tersebut.

3. Tidak ada satu pun di dunia ini yang bisa memuaskan kamu selain Tuhan.
Yes, saya dapat jawaban ini secara tidak sengaja.
Dan saya diingatkan kembali, di dunia ini tidak ada yang akan bisa memuaskan saya selain Tuhan.
Dapat dari mana? Dari alkitab! Tertulis!
Ada di pengkotbah 3 : 11, tapi bacanya yang saya tebalkan dari versi amplified bible. Nih ayatnya:
"He has made everything beautiful and appropriate in its time. He has also planted eternity [a sense of divine purpose] in the human heart [a mysterious longing which nothing under the sun can satisfy, except God]--yet man cannot find out (comprehend, grasp) what God has done (His overall plan) from the beginning to the end."

Dan bukan kebetulan saat perjamuan kudus tadi di gereja, saya dapat ayat dari Matius 6:33
Tetapi carilah dahulu Kerajaan Allah dan kebenarannya, maka semuanya itu akan ditambahkan kepadamu.

Iya, saya akui, belakangan ini hubungan saya dan Tuhan sangat jauh dan saya merasa kering. Tuhan pasti juga rindu kepada saya. Sudah waktunya saya mendekat lagi kepada Tuhan.
Apalagi tadi di gereja saya sudah dengar dan diingatkan kembali tentang makna sesungguhnya dari pengorbanan dan kematian Yesus.


Teman, ingatlah untuk melihat hal yang penting dan prioritas dalam hidupmu.
Tuhan dan keluargamu, jauh lebih penting dari hal yang lainnya.

Selamat hari Jumat Agung!

GBU!


---------------------------------------- *********************************** ----------------------------------------



Wow, it quite long time for me to not writing, huh?!
Entering last semester at university is more busy, it takes much time for me,
I'm preparing my essay for graduating and finishing my bachelor degree.

I got so many points for this past one and a half month.
I am willing to write it, but I'm too busy writing essay until midnight, and finally I'm not writing my blog. So, what am I doing with my 24 hours a day? Well, to be honest, I'm wasting my time by playing game. Until I think that game is become my idol.
Yes, your idol is not always any other god. It's something that take your time and attention and makes you lose control of your life (you thought, your feeling, your time, your money, your attention, etc)

Let me sum up what I learned this past one and a half month:
1. Your family is more important than any other thing in this world and the importance of good communication (delivering a message).
Well, everyone knew about this, right?
So, why I make this as 1 point I learned?
Because I learn that I often time misunderstand when my families looks like get into my thing and looks like try to controlling my life.

And now I understand that bad communication can lead to misunderstanding.
A good message (input) can't be accepted if it delivered in wrong way.
Finally, a friend of mine deliver a same message in other way and I can understand it well and can accept it. And I am touched when my families sacrifice to help me even I'm not asking for help.
Thanks God, I do believe it is God who move them to help me.

I am willing that one day in future, I will be the one who will help them.

2. Whatever happened in your life, it is part of His perfect plan for you.
Yes, it is true!
When I saw a friend of mine that older than me and I realize that I have SO MANY similarity between me and her, and I think "if I'm not stop do what I do, I should be like her now"
At beginning I saw that she is so tough, attractive and wise. If I'm not listening any input when I grew up, I should be like her now.
Finally? I know her real life and struggle. And I thank God that I choose to change and not grew up like her.

3. Nothing in this world will satisfy you.
Yes, I got that answer accidentally.
And I am reminded that nothing in this world will satisfy me but God.
Where did I get that? From bible! It is written!
Ecclesiastes 3:11 (AMP)
"He has made everything beautiful and appropriate in its time. He has also planted eternity [a sense of divine purpose] in the human heart [a mysterious longing which nothing under the sun can satisfy, except God]--yet man cannot find out (comprehend, grasp) what God has done (His overall plan) from the beginning to the end."

And it is not a coincidentally that I got Matthew 6:33 when I took my Holy communion.
"But first and most importantly seek (aim at, strive after) His kingdom and His righteousness[His way of doing and being right--the attitude and character of God],and all these things will be given to you also."

Yes, I admit that my relationship is not good with God lately and I feel so dry. God must be miss me so bad. It's time for me to get closer to God.
And at church today I am reminded about the true meaning of Jesus' sacrifice at the cross.

Friend, remember to see the most important and set your priority in your life.
Your God and your family is most important than any other thing in this world.

Happy Good Friday!

GBU!

2 comments: