Labels

Kebaikan Kecil | Little Kindness

Start from 01 Jan 2017, I wrote both in Indonesian and English. Please scroll down for English. Enjoy your reading!

Hari ini bisa dikatakan adalah hari yang penuh dengan berkat. Saya melihat dan merasakan kasih karunia Tuhan yang begitu besar.
Berawal dari mulusnya pembuatan passport yang mungkin juga dikarenakan ada inspeksi dadakan sehingga pelayanan hari ini berbeda dan lebih cepat, ditambah regulasinya akan berubah lagi.
Lalu ditambah dengan malam ini merayakan ulang tahun salah satu teman saya dan berjumpa dengan beberapa teman baru.

Yang menjadi insight bagi saya di hari ini terutama saat saya pulang dari rumah teman saya. Di dekat komplek saya, saya melihat ada tukang tek-tek yang menghampiri seorang kakek tua yang terlihat hidup dari meminta-minta dan tidak mempunyai tempat tinggal. Si abang tek-tek sepertinya memberikan sedikit uang bagi si kakek dan si kakek terlihat sangat berterima kasih.

Langsung saya teringat akan ayat dari Lukas 6:38 (TB)
Berilah dan kamu akan diberi: suatu takaran yang baik, yang dipadatkan, yang digoncang dan yang tumpah ke luar akan dicurahkan ke dalam ribaanmu. Sebab ukuran yang kamu pakai untuk mengukur, akan diukurkan kepadamu.”
Tidak butuh kekayaan yang melimpah untuk bisa memberikan berkat bagi orang lain. Dari kecukupanmu maka kamu akan merasakan kelimpahan. Bukan kebetulan bisa mirip dengan apa yang saya dengar minggu lalu di gereja tentang cukup dan melimpah.Kamu bisa merasakan kelimpahan saat kamu tahu kapan untuk mengucapkan/merasakan cukup.
Seperti yang tercatat di Amsal 11 : 24-25 (TB)
Ada yang menyebar harta, tetapi bertambah kaya, ada yang menghemat secara luar biasa, namun selalu berkekurangan. Siapa banyak memberi berkat, diberi kelimpahan,

Memang betul, tidak perlu seorang yang kaya dengan banyak harta yang bisa memberikan berkat bagi orang lain. Orang yang kaya dengan merasa cukup jauh lebih sanggup membagi berkat kepada orang lain.

Marilah kita menjadi orang yang mampu mengatakan cukup bagi diri kita dan sanggup untuk berbagi dengan orang lain sehingga orang yang tidak mengenal Yesus bisa melihat dan merasakan kebaikan-Nya melalui hidup kita.

God bless!

------------------------------ ******************** ------------------------------

Today is a blessed day for me. I see and feel God's love.
It start with when I applied my passport earlier this morning, it's goes really smooth. There was a sudden inspection and thanks to it, today's process become more faster and the regulation will change start from next week.

This night, I celebrate one of my friend's birthday and I met some new friends.

What pop up and become my insight? Is when I am on my way home from my friend's house. When I near to my house block, I saw a food seller that goes around everywhere (in Indonesia we call them "tek-tek" because the seller hit the pan and make sound like "tek-tek"). He came to an old man looks like a beggar that homeless.

The food seller looks like giving some money to the old man and that old man looks so thankful.

I suddenly remembered to a verse from Luke 6:38 (AMP)
Give, and it will be given to you. They will pour into your lap a good measure--pressed down, shaken together, and running over [with no space left for more]. For with the standard of measurement you use [when you do good to others], it will be measured to you in return.”

No need to be a rich man to give some to others. When you can say enough, you can feel abundance. It is not a coincidence that this really alike with what I heard at last sunday service.

Like what it recorded at Proverbs 11:24-24 (AMP)
There is the one who [generously] scatters [abroad], and yet increases all the more; And there is the one who withholds what is justly due, but it results only in want and poverty.
The generous man [is a source of blessing and] shall be prosperous and enriched, And he who waters will himself be watered [reaping the generosity he has sown].

It is true, no need a rich man with so many treasures to be a blessing to others. People who is "rich" because he knows when to say enough can be a greater blessing to others.

Let's be a person that know when to say enough and can feel enough for ourselves so we can share with others. So, people who don't know Jesus can see and feel that He is good through our life.

God bless!

No comments:

Post a Comment