Labels

Insight 26 Jan 2017

Start from 01 Jan 2017, I written in English and Indonesian. Please scroll down for English. Enjoy your reading.

Pagi ini saya menonton video dari Bro Bo perihal sticky.
Sebenarnya yang di bahas dalam video tersebut adalah masalah persistensi. Bisakah kamu tetap bertahan saat situasi tidak nyaman?

Tapi saya lebih "kena" perihal point bahwa kita tidak hidup sendiri tapi harusnya socialize, gak ansos.

Pas banget untuk keadaan saya sepanjang 2-3 bulan belakangan ini.
Saya cenderung mau menyendiri dan tidak mau melibatkan orang lain ataupun perasaan orang lain.
Rasanya saya mau tidak diganggu sama sekali. Saya mau saya sendiri dan tidak diganggu dan juga tidak mau orang lain ikut terlibat dalam bentuk apapun.

Namun pikiran saya semalam jadi berubah.

Saya semalam membawa anak kaki 4 saya ke dokter hewan. Dan saya menyadari, di dokter hewan, saya bisa menjadi orang yang berbeda saat berbincang dengan pemilik hewan lainnya yang lagi antri. Terkesan periang dan gak ada masalah, apakah saya bereaksi tergantung situasi dan saya bersama siapa?

Karena saat cenderung bersama teman yang berbeda, bahasan yang saya bahas berbeda, karena kedalaman orang saya perbolehkan untuk tau tentang saya juga berbeda sehingga reaksi saya berbeda?

Rasanya mungkin saya hanya lelah emosional akibat dikeringkan dengan konflik antar manusia di kantor sehingga saya lelah jika harus melibatkan emosional dengan manusia lainnya lagi.

Saya jadi teringat ayat ini:
Mazmur 23:1‭-‬6 (TB)
Mazmur Daud.  Tuhan adalah gembalaku, takkan kekurangan aku.   Ia membaringkan aku di padang yang berumput hijau, Ia membimbing aku ke air yang tenang;  Ia menyegarkan jiwaku. Ia menuntun aku di jalan yang benar oleh karena nama-Nya.  Sekalipun aku berjalan dalam lembah kekelaman, aku tidak takut bahaya, sebab Engkau besertaku; gada-Mu dan tongkat-Mu, itulah yang menghibur aku.  Engkau menyediakan hidangan bagiku, di hadapan lawanku; Engkau mengurapi kepalaku dengan minyak; pialaku penuh melimpah.  Kebajikan dan kemurahan belaka akan mengikuti aku, seumur hidupku; dan aku akan diam dalam rumah Tuhan sepanjang masa.

Saya terlalu mengandalkan kekuatan sendiri. Saya tidak bersandar kepada Tuhan yang merupakan gembala saya yang baik.

Teman, jika kamu lelah terutama secara emosional, lepaskan beban itu dan berserahlah kepada Tuhan.
Dia akan menyegarkan jiwamu.

---------------------------------------- ******************************* ----------------------------------------

This morning I watched video from Bro Bo about sticky. Actually in that video, Bro Bo talked about persistence. Can you stick in situation that not comfort you?

But I feel that point about we are not live only by ourselves, we should be living socialize.

It really suite my situation for 2-3 months ago. I tend to stay away and be alone, I don't want anyone to get close. I feel I don't want to be disturbed. I just want to be alone, don't disturb me and I dont want anyone to get in.

But, last night my thoughts was changed.

Last night I bring my dog to vet. At vet's clinic I can be a totally different person when I talked to people who waiting for their turn. I looked as a cheerful person that have no burden. Am I react differently depend on situation and whom I'm with?

Because when I'm with different friend, the topic are different because different person knows me in different level so maybe that makes me react differently to different person.

Maybe I just tired emotionally because it drained with conflicts between coworkers in office and makes me so emotionally tired if I have to let in another emotional issue from other person's.

I remembered about these verses:
Psalm 23:1-6
The Lord is my shepherd. I will always have everything I need.   He gives me green pastures to lie in. He leads me by calm pools of water.  He restores my strength. He leads me on right paths to show that he is good.  Even if I walk through a valley as dark as the grave,  I will not be afraid of any danger, because you are with me. Your rod and staff comfort me.  You prepared a meal for me in front of my enemies. You welcomed me as an honored guest.  My cup is full and spilling over.  Your goodness and mercy will be with me all my life, and I will live in the Lord’S house a long, long time.

I depend on my own strength, I don't lay on God's that is my good shepherd. That's why I feel so tired.

Friends, if you feel tired especially emotionally, let the burden go and surrender to God. He will freshen you and restore you.

No comments:

Post a Comment