Labels

Insight 20 Feb 2017

Start from 01 Jan 2017, I written in both English and Indonesian. Please scroll down for English. Enjoy your reading!


Hari ini saya masih bersyukur karena Tuhan sungguh memberikan apa yang saya butuhkan.
Sungguh! Tuhan mengasihi saya dengan luar biasa. Betapa saya bersyukur punya Allah yang luar biasa!

Apakah segalanya berjalan mulus? Tidak juga. Ada saja kendala yang muncul. Tadi saya mendapat kabar yang tidak enak. Salah satu anggota rumah kemungkinan akan kehilangan pekerjaan. Jelas bukan berita yang menggembirakan. Di satu sisi saya bersyukur karena info ini sudah mulai terdengar dari tahun lalu, tapi karena kasih karunia Tuhan, issue ini belum sungguh-sungguh terjadi.

Di saat saya mendengar info ini, saya juga bercampur dengan rasa sedih. Karena saya belum mampu untuk memenuhi kebutuhan keluarga setelah salah 1 anggota keluarga kehilangan pekerjaan yang dengan kata lain penurunan total pendapatan.

Dalam hati saya berujar kepada Tuhan perihal apa yang saya pikir dan rasakan. Lalu, tidak lama kemudian, saudara saya ada yang menanyakan parfum kepada saya dan akhirnya berakhir dengan deal! Saya dapat orderan parfum hari ini. Ya, saya menjual parfum, tapi tidak saya iklankan dengan gencar. Kemudian setelah saya pulang ke rumah, tiba-tiba teman saya juga ada yang menanyakan parfum. Wow!

Saya berpikir, ini pasti pekerjaan tangan Tuhan. Saya teringat bahwa saya mempunyai pokok doa dan salah satunya mengenai finansial. Mungkin ini langkah-langkah yang diberikan Tuhan untuk menjawab doa saya. Dan juga saya teringat 2 ayat ini.

Filipi 4:19 (TB)
Allahku akan memenuhi segala keperluanmu menurut kekayaan dan kemuliaan-Nya dalam Kristus Yesus.


1 Korintus 2:9 (TB)
Tetapi seperti ada tertulis:“Apa yang tidak pernah dilihat oleh mata, dan tidak pernah didengar oleh telinga, dan yang tidak pernah timbul di dalam hati manusia: semua yang disediakan Allah untuk mereka yang mengasihi Dia.


Nah, bagaimana denganmu?
Bisakah kamu melihat bentuk kasih Allah dalam kehidupanmu sehari-hari?



---------------------------------------- *********************************** ----------------------------------------



Today I am still grateful that God really give me what I need.
Really! God loves me incredibly! How I thank that almighty God!

Is everything running smoothly? Not really. This afternoon, I got bad news. One of my family member may be an unemployment soon. Definitely not a good news. I am grateful that this issue still delay until today, for this issue is already started from a year ago, but by the grace of God, this issue has not really happened yet.

At the time I heard this info, I also mixed with sadness. Since I have not been able to meet the needs of families after one of my family member lost the job that is in other words a decrease in total revenues.

In my heart I said to the Lord about what I think and feel. Then, shortly afterwards, one of my relative ask about perfume to me and finally ended up with a deal! I got an order today! Yes, I sell perfume, but I do not advertise in earnest. Then after I went home, suddenly my friend also asking perfume. Wow!

I thought, this must be God's works. I remember that I had a prayer and one of my prayer is about financial. Maybe this is the steps given by God to answer my prayer. And I also remembered this two verses.

Philippians 4 : 9 (AMP)
And my God will liberally supply (fill until full) your every need according to His riches in glory in Christ Jesus.

1 Corinthians 2:9 (AMP)
but just as it is written [in Scripture],
“Things which the eye has not seen and the ear has not heard,
And which have not entered the heart of man,
All that God has prepared for those who love Him [who hold Him in affectionate reverence, who obey Him, and who gratefully recognize the benefits that He has bestowed].”

Well, how about you?
Can you see the shape of the love of God in everyday life?

No comments:

Post a Comment