Labels

Insight 28 Feb 2017

Start from 01 Jan 2017, I written in both English and Indonesian. Please scroll down for English. Enjoy your reading!


Hari ini adalah hari terakhir saya bekerja di kantor saya yang sekarang. Yang aneh adalah saya bukannya merasa lega seperti yang saya pikirkan. Malahan saya merasa sedih saat tadi berpamitan dengan beberapa rekan kerja, terutama manager saya. Saya merasa beliau menyayangi saya sebagai adiknya. Saya jadi merasa tersentuh saat beliau memberi saya kado perpisahan.

Saat jalan pulang, saya berpikir dan diingatkan Tuhan, betapa saya dikasihi. Tuhan bisa mengasihi kita dengan berbagai macam cara dan melalui siapa saja.

Saya sangat tersentuh sekali. Di kantor yang sebelumnya juga Tuhan sungguh mengasihi saya. Manager saya juga sudah menganggap saya sebagai adiknya sendiri. Perlakuannya beda kepada saya sehingga mengundang cemburu dari kolega saya. Dan saat perpisahan pun beliau memberi saya kado perpisahan.

Saya bukannya mau bercerita tentang hadiah-hadiah yang saya terima. Tapi saat saya flashback, saya bisa melihat bagaimana Tuhan mengasihi saya. Saya bisa dianggap sebagai adik oleh orang-orang yang penting di dalam perusahaan. Karir saya bisa maju juga karena hubungan baik yang bisa saya miliki dengan key person ini.


Semuanya adalah kasih karunia Tuhan. Bukan karena kekuatan saya sendiri.


Teman, Tuhan sungguh mengasihimu. Dengan berbagai cara yang ajaib dan di luar pikiranmu. Dia bisa menunjukkan kasih-Nya melalui siapa saja. Mungkin saat ini kamu tidak bisa melihatnya, tapi nanti, saat kamu sudah melaluinya, kamu akan melihat bahwa semua yang kamu alami adalah rangkaian perjalanan yang harus kamu lalui untuk membawa kamu lebih dekat dengan rencana Tuhan yang begitu indah bagimu.

Bersabarlah, nantikan Tuhan.


Nantikanlah Tuhan ! Kuatkanlah dan teguhkanlah hatimu! Ya, nantikanlah Tuhan !
Mazmur 27:14 TB


GBU!


---------------------------------------- ****************************** ---------------------------------------


Today is my last day working at my recent office. The strange thing is instead felling relieved as I thought, I felt sad when had to say goodbye to some colleagues, especially my manager. I felt she cares for me as a sister. I was so touched when she gave me a farewell gift.


On my way home, I thought and reminded by God, how much He loved me. God can love us in so many ways and through anyone.


I was so touched. At my previous office, I know that God really loves me. My manager also think of me as her own sister. She did treat me so different, it bring jealousy of my colleagues. And she also gave me a farewell gift.


I do not want to tell you about the gifts I received. But when I flashback, I can see how God loves me. I could be considered a sister by people who are important in the company. My career can go forward as well as the good relationship I can have with this key person.


This all because of God's grace. Not my own strength.


Friend, God does love you so much. With many ways beyond what you can think. He can show His love through anyone. Maybe now you can not see it, but later, when you've been through it, you'll see that everything you experience now is paths that you have to go through to bring you closer to God's plan and that is a wonderful plan for you.


Be patient, waiting for God.


PSALM 27:14 AMP
Wait for and confidently expect the Lord ; Be strong and let your heart take courage; Yes, wait for and confidently expect the Lord .


GBU!

No comments:

Post a Comment